Nabór na wolne stanowisko – ASYSTENT RODZINY
KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOECZNEJ W NOZDRZCU
Ogłasza nabór na stanowisko
ASYSTENT RODZINY
- Nazwa i adres zleceniodawcy:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nozdrzcu 36-245 Nozdrzec 224
- Określenie stanowiska pracy:
Forma zatrudnienia – umowa o pracę na ½ etatu
Data rozpoczęcia – styczeń/luty 2015
III. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
- obywatelstwo polskie,
- korzystanie w pełni z praw publicznych,
- nieposzlakowana opinia,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie:
- wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
lub
- wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione:
– szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,
lub
– studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej Dz. U. 2013 r. poz. 135 z późn. zm. i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
lub
- średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
- kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;
- kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek
w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- Wymagania dodatkowe
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
- znajomość ustawy z dnia 12 marca 2012r. o pomocy społecznej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną,
- prawo jazdy kat. B,
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- odporność na sytuacje stresowe.
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
- Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:
a) empatia
b) komunikatywność
c) odpowiedzialność
d) kreatywność
e) obowiązkowość
f) rzetelność
g) zaangażowanie i odporność na stres
h) zdolności organizacyjne
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
- wspieranie aktywności społecznej rodzin,
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. l, - monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
- sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny, ale może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania – zgodnie z harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym w porozumieniu z rodziną. Asystent rodzinny będzie wykonywać usługę poza godzinami pracy pracowników socjalnych w tym także w dniu ustawowo wolne od pracy w godzinach od 7.°° do 21.°°
Harmonogram usługi może być na bieżąco aktualizowany zgodnie z bieżącymi potrzebami.
- Wymagane dokumenty:
- CV,
- list motywacyjny,
- kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie,
- kserokopie dokumentów potwierdzające posiadane kwalifikacje i przebieg zatrudnienia,
- kserokopia dowodu osobistego,
- oświadczenie o niekaralności,
- oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
- oświadczenie o niepozbawieniu władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
- oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny,
- oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nozdrzcu zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r . o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U z 2002 r. Nr 101, póz. 926, z późn. zm.) ” (odręcznie podpisane)
VII. Dodatkowe informacje:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nozdrzcu, 36-245 Nozdrzec 224, pokój nr 2 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny” w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16.01.2015 rok do godz. 1200.
Dokumenty należy dostarczyć osobiście lub korespondencyjnie na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nozdrzcu (decyduje data wpływu do Ośrodka) Oferty, które wpłyną po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. Postępowanie rekrutacyjne:
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej,
Etap II. W zależności od ilości kandydatów którzy spełnili wymagania formalne odbędzie się test kwalifikacyjny a następnie rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami którzy uzyskają co najmniej 50 % możliwych do uzyskania punktów. Test i rozmowa kwalifikacyjna odbędą się w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nozdrzcu 36-245 Nozdrzec 224.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Nozdrzec.
Kierownik GOPS w Nozdrzcu
Dorota Pomykała
Wytworzył | Agnieszka Baran |
---|---|
Data wytworzenia | 02/01/2015 |
Opublikował w BIP | Agnieszka Baran |
Data opublikowania | 02/01/2015 |
Data ostatniej aktualizacji | 10/08/2022 |
Liczba wyświetleń |
Autor | Data modyfikacji | Link |
---|---|---|
Agnieszka Baran | 2022-08-10 10:38:14 | Zobacz |
Wytworzył | Agnieszka Baran |
---|---|
Data wytworzenia | 02/01/2015 |
Opublikował w BIP | Agnieszka Baran |
Data opublikowania | 02/01/2015 |
Data ostatniej aktualizacji | 10/08/2022 |
Liczba wyświetleń |